WAT IS
NEI-THERAPIE?

NEI staat voor Neuro Emotionele Integratie.

Het is een methode die werkt met het onderbewustzijn —
de laag waar het grootste deel van je patronen, emoties
en bekende ligt opgeslagen. Ook de stukken waar je
met je hoofd niet bij kunt. ervaringen zoals uit je vroege
jeugd… of bijvoorbeeld uit de periode dat je nog in de
buik van je moeder zat.

Je hoeft daar niets voor te vermelden.
Niet te analyseren. En ook niet opnieuw te doorvoelen.
Je lichaam weet het al.

Tijdens een sessie maak ik gebruik van een biotensor. Dat is
een meetinstrument waarmee we kunnen communiceren
met jouw onderbewustzijn. Het geeft heel concreet aan waar
de spanning van emotie wordt opgeslagen, wanneer dat ontstaan
​​en wat er nodig is om dit los te laten. Daar hoef jij niets voor
te doen.

Je hoeft niet je verhaal te vertellen.
Niet “op de therapeutische stoel” zitten.
En ook niet diep in emoties te duiken.
Je mag gewoon zitten. Of zelfs op afstand openen.

Ik neem je mee in wat er zichtbaar wordt – maar zelfs dat is
niet noodzakelijk voor het proces. En dat is precies wat deze
manier van werken zo bijzonder maakt. We werken niet via
het hoofd, maar direct via de laag waar het ooit is opgeslagen.

Zacht, concreet en zonder dat het zwaar hoeft te zijn.

Het doel is niet om te blijven praten over wat er speelt,
maar om los te laten wat je niet meer hoeft te dragen.
ontstaan ​​er ruimte en beweging
in wat vastzat.